Start bij de N386: het project Noordma kruist de provinciale weg


Half september zijn maar liefst 9 mantelbuizen tegelijk onder de nog te graven watergang langs de te bouwen brug in de N386 aangebracht.

Gestuurde boring van 300 meter

Om ruimte te maken voor de bouw van de nieuwe brug en watergang moeten er voor meerdere nutsbedrijven kabels worden verlegd. De mantelbuizen waren daarom aan elkaar gelast tot buizen van tot wel 300 meter lang. De nieuwe kabels worden door de mantelbuizen getrokken. Nadat de buizen aan elkaar waren gelast, zijn ze tijdelijk in het havenkanaal gelegd tot de boringen gereed waren. Toen dat klaar was, zijn ze diep onder de bodem gelegd van de aan te leggen watergang naast de bruggen over de N386 en de parallelweg.

Fotoverslag

Hiernaast krijgt u een visuele impressie van de plaatsing van de mantelbuizen. Hier vindt u ook foto's van de aanleg van de tijdelijke weg waarover het verkeer rijdt tijdens de bouw van de nieuwe brug in de Hunzeweg. De N386 wordt tijdens de bouw van de brug niet afgesloten. Het verkeer wordt tijdens de werkzaamheden met een snelheidsbeperking langs het bouwterrein geleid.

De provinciale weg Hunzeweg (N386) ligt tussen Noordma en Tusschenwater en mede dankzij de nieuwe brug wordt er een verbinding tussen deze twee natuurgebieden gerealiseerd en zal de Hunze straks door deze gebieden vrij kunnen stromen. De brug bestaat uit twee delen, één voor gemotoriseerd en één voor langzaam verkeer en fietsers. De planning is erop gericht om het werk in 2025 af te ronden.

Wilt u meer weten over de fases van de herinrichting?

Op de pagina van Noordma vindt u allerlei links naar het inrichtingsplan en verschillende visualisaties van onze plannen.